http://takky-journeyofmylife.blogspot.com/search/label/travel

Tuesday, January 18, 2011

Selera Makan Sudah Hilang...

hari ini aku mula rasa malas nak makan....
satu berita yang agak mengejutkan bagi aku....
sebab aku jenis yang pantang kalau tak makan....
tapi itulah hakikatnya pada hari ini....

semua ini berlaku gara2 tairotku makin membesar....
pagi tadi aku paksa diri makan roti....
itupun susah gila nak telan....
rasa sakit sangat.....
last2 aku makan biskut saje....
sedey gila sebab lapar tapi tak ada selera nak makan....

[ aku bukannya diet tapi tak sangup rasa seksa masa makan ]

dari pagi sampai malam tak makan apa2....
mujur lepas isyak tadi aku paksa diri makan nasi jugak....
takut tiba2 pengsan dalam dorm.....
habis aku nanti.....
budak bilik aku sekarang mana tahu yang aku ini sakit....
lebih baik aku diamkan saja....
tak mahu susahkan orang lain....

masa sampai kafe tadi....
tengok lauk semuanya tak berkenan....
tak ada nafsu langsung....
ingat nak beli roti yang 50sen tu....
tapi bila fikir balik, tak jadi lor...
aku turun kafe nak makan nasi....

last2 pilihlah nasi goreng kosong + ayam goreng....
tapau makanan dan makan dekat dalam bilik....
masa nak makan yang amat seksa buat aku....
selalunya bagi para lelaki....
menghabiskan makanan dengan cepat adalah tidak mustahil....
tapi kali ini aku makan hampir dekat 15 minit....
sedangkan aku boleh habiskan semua tu dalam 5 minit saja...
masuk suap yang ke3 @ 5...
aku dah tak larat nak makan...
tapi paksa diri habiskan jugak...
sebab dah biasakan diri jangan bazirkan makanan.....

habis je makan semua tu....
aku rehat sekejap ambik nafas sebab penat menguyah...
aku pun minumlah air....
tapi....BLUEK
aku luahkan balik air tadi dalam plastik bungkusan makanan aku....
sebab tak boleh nak masuk dalam anak tekak....
dia tolak keluar balik.....
aku dah cuak gila....
dengan gaya macam pengantinnya....
aku minum air sikit2 dan sikit.....
barulah boleh telan sikit2 dan sikit jugak....
aku rasa budak bilik aku dah pandang semacam....
tapi aku buat tak tahu saja la....

cepat lar 21/2....
aku nak tahu sangat keputusan EEG aku ....
sebab kalau ikutkan hati....
aku dah tak sangup nak berdepan dengan semua ini....
dan berpura-pura kuat dekat depan orang ramai...
=_=........

No comments:

Kisah2 Sebelum Ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...