http://takky-journeyofmylife.blogspot.com/search/label/travel

Tuesday, December 28, 2010

Semuanya RM 30.40, Beli KFC Lagi Bagus....

Hari ini aku online dekat rumah...
memandangkan esok aku ada appointment dengan doktor....
untuk buat scan EEG....
(tlg bagi komen pada sape yg taw ape 2 EEG, aku x paham yg ade dalam internet)

jadi memandangkan aku kene balik pada waktu kelas....
macam biase, terpakse la aku naik bas...
pada sape2 yg ingat lagi cite aku pasal bas....
pasti korang paham bukan...
huhuhuhu....
(yg tak paham boleh buat2 paham)
 
sebelum aku cite lebih lanjut....
biar aku tunjukkan segale perbelanjaan aku untuk balik ke rumah....
yg membuatkan aku betul2 BENCI bile naik bas.....

  1. Tiket Bas = RM 11.70 (dari sabak ke KL)
  2. Tambang Teksi = RM 15 (dari stesen Jalan Duta ke KL Sentral)
  3. Tiket Putra LRT = RM 1.30 (dari KL Sentral ke Masjed Jamek)
  4. Tiket Star LRT = RM 2.40 (dari Masjek Jamek ke rumah aku)
[ sambil mengira-gira cukup ke duet dalam dompet aku nie]

jadi bile ditambah kesemuanya....
korang boleh beli KFC combo baket puye....
gile puye lapar bile aku sampai dekat KL Sentral 2....
nampak KFC & Mc Donald...
tapi sebab takut duet tak cukup...
terpakse la aku menahan aje niat aku 2....

kalau selalu aku balik...
tambang aku bajet tak pernah lebih dari RM 15 - RM 20.....
(RM 20 kalau aku balik naik KTM)
but disebabkan driver bas yg BENGONG nie...
tak reti nak cakap awal2 yg dia nak turun dekat Jalan Duta....
habes ramai orang lain dah terpinga-pinga nak pergi mane...
termasuk dengan aku yg 1st tyme turun Jalan Duta...

kalau aku taw la dia tak turun dekat Bukit Jalil....
dah lame aku turun dekat KTM sungai buloh tadi...

mase aku sampai kat Jalan Duta 2....
aku dah pelik....
apatah lagi oamoi yang dekat depan aku...
selamat die yang taye driver 2...

"apa pasal kene turun dekat sini, bukan itu bukit jalil?"

dengan selamber ye driver itu cakap....

"jalan jem, sebab itu turun sini. Kalau maw balik KL, u pegi amek tiket kat kaunter sane"

aku yg dengar je dah rase berapi...
apatah lagi yang menanye...
disebabkan perut aku lapar gile tyme 2...
aku buat donno aje...
last2 dengan putih mate ye...
terpakse la aku naik teksi...
daripada naik bas rapid KL....
(dah la jem, lagi nak nek bas. Gila ape)

sampai je dekat Masjek Jamek....
terus aku cari Star LRT...
sampai sesat aku kat situ...
punye la banyak lorong kat dalam 2...
(padahal 2 lorong je)
dengan susah payah ye aku mencari Star LRT...
dan terpakse patah balik bile salah lorong...
akhir ye jumpe juga jalannya...

pandang ke atas dengan mendongak tinggi...
dan berkata dalam hati....

"ramai ye lar manusia, eskalator pun penuh n stuck...psyko diri untuk kurus dengan naik tangga" 

sambil berlari2 anak....
aku lari naik tangga dengan cepat....
yg kelakar ye...
ade makcik potong lari aku 2...
(not bad ye mak cik)
last2, sampai jugak aku kat rumah before maghrib....
habes dah cite aku kali ini....
tahniah la pada sape2 yg berjaya habeskan cite aku nie ye...
bagi bakal2 dokte ataupun pakar2 sains yg bace entry nie...
jgn lupe tolong komen @ bagi tahu ape itu EEG....
(serius aku tak paham ape yg ditulis sebab aku pening dengan sains)

4 comments:

EmanTheHalia said...

carls junior lagi best woo! ahaha

takky said...

ape 2???
sori la sebab aku nie jarang klua...
huhuhuhuhu

Mrs Nurul said...

hahaha betul tu weh..tambang je da mahal !

takky said...

geram gile dgn pakcik driver 2...
law taw awal2...
dh lame aku turun dekat ktm sg buloh...
sabo2....

Kisah2 Sebelum Ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...