http://takky-journeyofmylife.blogspot.com/search/label/travel

Thursday, December 23, 2010

Entry Yang Berbeza, Penulisan & Emosi Harus Berbeza Juga

tarik nafas panjang2...
hembus pelan2....
tarik nafas lagi....
dan hembus.....

fuhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.............

kepada sesiapa yg sudah mengetahui ttg blog pendidikan aku....
korang boleh merujuknya di sini...
tapi kali nie aku bukan nak bercerita pasal blog aku 2....
dan juga bukan nak promosikannya....

apa yang aku nak cakap nie sini ialah....

JANGAN JADI DIRI YANG SEBENAR DI BLOG ITU

yup, itula yang harus aku lakukan sekarang nie....
mereka lebih suka takky yang palsu...

[kita berbeza, kenapa perlu disamakan lagi?? tak paham2 lagi kenapa??!!!!]

blog itu ialah blog kumpulan....
dan ianya bukan blog aku....
walaupun aku yang akan menulis di dalam blog itu....
namun aku tidak boleh menunjukkan diri aku yang sebenar..
sebabnya bukan semua orang suka dengan penulisan aku....
99.9% tidak menyukai penulisan aku.....

ada positif dan negatifnya bila mereka buat macam tu...
tapi aku lebih senang memikirkan negatifnya....
mungkin kerana aku nie sudah sebati dengan dunia yang kelam dan gelap....
sebab itu aku mudah terasa dengan apa yang mereka katakan....
walaupun niat mereka itu baik.....

ianya blog untuk final projek....
bukannya blog peribadi aku....
ianya blog untuk tatapan umum...
bukannya blog tatapan peribadi....
ianya blog untuk berkongsi....
bukannya blog luahkan emosi....

jadi dengan jelas, nyata dan terang tanpa perlu bersuluh lagi....
aku harus tidak menonjolkan diri....
apabila menulis entry di blog final projek aku....
tidak layak di panggil blog pendidikan lagi bagi aku....
kerna aku tidak layan untuk mengajar orang tentang apa itu pendidikan....

blog takky-journeyofmylife dan juga blog jompusing-pusing adalah 2 perkara berbeza....
entry yang berbeza, penulisan & emosi juga harus berbeza....
tidak boleh ada persamaan....
tidak boleh ada kesedihan....
tidak boleh ada kesunyian....

aku suka mengarut bila aku beremosi...
dan bila rasa sedih.....
hingga entry sebegini muncul di blog aku...
sudahla, abaikan aje entry ini....
korang sume mesti muntah & meluat bila bace...

2 comments:

Mrs Nurul said...

aku pon ade blog pendidikan gak..hahah blog copy paste masa buat assignement..raisingthesoftvolume.blogspot.com
hehehe

takky said...

wah realy...
nak tgk r nty...
mane taw kot2 dpt idea...
hihihihihi

Kisah2 Sebelum Ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...