http://takky-journeyofmylife.blogspot.com/search/label/travel

Friday, June 18, 2021

Attention : Seeker vs Needed

Hari ni, 18Jun2021 adalah hari aku pergi buat swab test utk PCR test. Reason aku buat swab test tu sebab aku contact rapat dengan 1 of my click masa jadi volunter covid. Member tu tetiba positive covid without showing any obvious simptom pun. Aku baru je volunter 2 hari which is isnin lepas & hari selasa tu dapat info yang dia positive. Detail story tak berapa ingat sebab aku fikir nak lunch je masa tu. Biasa r, dapat makan free bila kerja kat tempat² macam ni.


[Source: Tanya lor khabar aku wei, view je buat apa 😤😠]

Apa kaitan tajuk ni dengan kisah aku kat atas tu? Kaitan dia ialah i just need some attention from someone, yang sudi tanya khabar aku & beri kata² semangat dekat aku even i'm just fine right now. Ada r update IG story tadi, cuma tunjuk status MySejahtera & gelang yg aku pakai je lor. Walaupun aku ni bukan ye jenis suka upload status dekat IG or FB atau lebih tepat ialah attention seeker tapi atleast nak r juga someone tanya khabar yang memang niat nak bertanya or just doakan je pun jadi r. Even ramai view IG story aku tu tapi yang respond cuma 3 orang je: (1) respond sebab nak membawang/perli based on ayat dia bagi. (2) Just say "selamat berkuarentin" & (3) Just doa result negative.

Even yang dua orang respond tu kira alhamdulillah tapi i really need attention right now even im ok (u r not ok cause org yg slalu kata dia ok sebenar ye dia tak ok). Feeling berkurung ni rasa lain gila between pakai gelang kuarentin dengan tak pakai. Aku rasa kekuatan mental kena lagi kuat bila dah pakai gelang ni sebab kau asyik dok nampak je gelang kat tangan kau & rasa aktiviti kau terbatas walaupun tak jauh beza pun aktiviti kau waktu kuarentin dengan menganggur sekarang ni. Hmmmmmm, tak tahu nak bebel apa la ni. Just feel lonely.

No comments:

Kisah2 Sebelum Ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...