http://takky-journeyofmylife.blogspot.com/search/label/travel

Tuesday, December 1, 2020

It's Good To Have Sickness

Dah lama tak menulis dalam ni. Sejak kerja dekat tempat baru ni gara2 pkp/p/b, aku sedar yang mood aku makin ke laut & aku makin demotivation. Bila kerja semata2 nak cari duit, macam ni lor jadi ye. Ditambah lagi dengan workmate yang jenis suka sindir tanpa dia sedar & jenis suka buat projek kotor, lepas tu nanti kita yang nak kena hadap semua tu. Rindu naknkerja dekat wayang balik sebab situ tak stress & environment kerja baik. Even gaji kecik tapi gembira. Sekarang ni bila aku demotivate je, aku just coolkan diri dengan kata kat diri aku "Jangan ambil hati sangat, jangan dok sedih sangat...nanti sakit kau datang balik, sabar la wei. Semoga Allah bayar kesabaran kau tu dalam bentuk yang kau inginkan"...


[Sumber: Rindu ye nak tengok bintang, tengok langit & pandang bintang berjam2 sambil berborak kosong]

No comments:

Kisah2 Sebelum Ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...