http://takky-journeyofmylife.blogspot.com/search/label/travel

Sunday, September 25, 2011

Sukar Ye Nak Update Kalau Macam Nie

Dah dua minggu aku duduk dekat Batu Pahat dan dah dua minggu juga lah aku ikuti program pemandu pelancong dekat sini. Alhamdulillah semuanya berjalan dengan lancar walaupun NOSS (nama portfolio yang kami kena buat) tak mula2 lagi. Banyak benda yang aku nak update dalam blog nie tentang live aku dekat sini, malangnya line internet tak berapa clear. Boleh je nak pinjam broadband tapi segan la kalau nak pinjam hari2. Dah la kena guna broadband kawan, pas 2 kena guna laptop kawan juga sebab laptop aku tak boleh deteck broadband 2. Sedih gila, awatlah hang nie memilih sangat laptop? Jangan la tiru perangai tuan mu nie...huhuhuhuhu

[Gambar: Kan bagus kalau aku boleh jahit line internet dengan diri aku, senang sikit nak online dan update dekat mana2 saja]

Kehidupan aku sekarang ini di Batu Pahat boleh dikatakan ok la kalau nak dibandingkan dengan dulu. Kalau dulu asyik duduk mengadap laptop je, sekarang dah tak macam dulu. Banyak la juga bergerak (terutama bila kena pergi kedai sebab nak makan) ke sana ke mari plus aku selalu keluar bilik jalan2 or sometimes joging (tak sampai 5 minit pun pastu jalan) waktu petang2 dekat sana. Mostly peserta lelaki yang joint kursus nie semuanya aktif sukan. Jadi rasa segan dan malu bila tengok dorang nie aktif dan cergas je. Kadang kala aku terpaksa guna alasan "baru lepas operate" bila keadaan aku nampak berbeza dari lumrah macam cepat sangat berpeluh masa makan padahal lauk ye tak pedas mana pun. Tapi apa2 pun setiap petang aku selalu keluar bilik dan itu satu perubahan positif. Teruskan ye Takky, aminnnn..........^O^

Sekarang ini aku tengak online dekat rumah (bukan dekat Batu Pahat) sebab tolong mak aku kemas rumah dan ambik sikit barang2 yang perlu untuk guna dekat tempat study nanti. Bukannya apa, tak lama lagi kakak aku dah nak kahwin dan sesi kemas mengemas masih lagi belum tamat. Orang rumah dah tak ramai macam kak long aku kahwin dulu. Kalau dulu boleh la tolong2 sikit sebab tak duduk asrama (akak aku yang lain lor) tapi sekarang semuanya dah masuk U, dah kerja. Yang tinggal adik aku yang tak boleh harap. Aku seboleh-bolehnya tak nak tulis keburukan adik aku dalam nie tapi aku tak tahu apa yang nak diceritakan tentang kebaikan adik aku. Kadangkala rasa sedih juga sebab semua yang dia nak senang je nak dapat. Dah la, malas nak cerita pasal dia lagi. Kalau tulis banyak2 pasal dia dalam nie pun bukan ye dia boleh berubah. Lagi baik doa banyak2, habis cerita.

Cukup la buat 3 perenggan saja untuk entry ini. Nak sambung cerita seterusnya dekat entry lain sebab tajuk dia berbeza dengan tajuk ini. Tunggu ye....^O^

No comments:

Kisah2 Sebelum Ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...