http://takky-journeyofmylife.blogspot.com/search/label/travel

Tuesday, February 15, 2011

Maulidur Rasul 1432H? Sambut Dalam Bilik Aje

huhuuhhuhuhu........
bila baca entry kak Zara tentang Maulidur Rasul1432h - Jangan Ambil Dulang Aku....
(klik dekat tajuk entry nie, jgn tak klik ye)
aku betul2 gelak tak ingat dunia....
gelagat manusia sebegini memang boleh membuatkan senyuman itu terukir...
kak zara dah dididik dari kecik pergi ke masjid...
(bagi pandangan aku lor, tak tahu betul ke tak)

untuk ikut apa2 event atau majlis....
memang satu attitude yg patut dipuji.....
dan sesuai jadi calon isteri...
(not me because tak cukup umur lagi ok)


 [kaw2 aku gelak bila baca psal gelagat makcik 2 nak mintak balik dulang dia]

bukan ye macam aku nie....
malam semalam ade ceramah dekat dewan,
aku menyorok bawah meja selama setengah jam.....
(sorang2, *caps lock * SORANG2!!!)
takut warden datang....
tutup lampu tutup kipas sampai baju basah...
dengar pintu2 bilik sebelah dibuka orang...
(gile skema ayat aku!!)
aku tarik kerusi untuk cover diri yang tengah sembunyi bawah meja....
bunyi cicak tak berhenti-henti....
time tu pulak la angin kuat macam nak hujan....
tapi tak hujan pun....
(O_o)
buat bulu roma aku asyik meremang je...
dah lor ruang bawah meja tu kecik....
sakit badan aku...
last2 baru aku taw yang INDIA STUDENT bilik sebelah yg dok men2...
kurang ajar betul, buat aku cuak saja....
semua nie gara2 assignment aku untuk modul Tourism Planning....
boleh terlena semalam aku dibuatnya....
(last tengok jam pukul 12 malam n budak2 tak balik dari dengar ceramah lagi)

nie pun aku skip kejap sebab dah pening kepala nak buat asgm....
tetiba roomate aku cakap WiFi dah boleh guna dalam bilik....
memang senyum sampai rambut la kan....
hiihhhihihiihi
ok, back to the topik....

kenapa aku sambut dalam bilik aje???
kenapa tak join dengar ceramah dekat dewan malam semalam....??
kenapa tak ikut berarak pagi tadi...??
semuanya sebab WAJIB
(itulah yang dikeluarkan oleh pihak asrama)
bukan apa....
bagi aku kalau wajib yang dipaksa nie....
pahala tak dapat, dosa mungkin dapat....
sebabnya...
mulut tu asyik potpet2 memanjang.....
dan bila dah sampai sana...
mulut masih potpet2 lagi sebab JANJI MELAYU....
baik duduk bilik siapkan asgm...
kamis nie dah nak kena hantar...

tapi bila fikir balik...
tak patut aku buat macam nie...
kan elok dengar ceramah....
bagi rohani tu makan sikit, jangan jasmani saja yang bagi makan....
tapi bila fikir-fikir balik....
tak apa kot, tengok muka budak2 yg sambut pun macam terpaksa sahaja....
macam tak ikhlas langsung.....
huhuhhhuu....

tetiba rindu pulak dengan asrama BBST....
masa sambut Maulidur Rasul dekat sekolah...
berarak keliling sekolah saja....
tapi memang cukup2 meriah...
semua selawat dengan semangat.....
ada yang berebut-rebut nak pegang sepanduk....
ada yang terlondeh sampin dia....
hihihiiiiihihiiii....
pengalaman dulu dan sekarang memang berbeza....
harap perangai aku tidak seperti pengalaman tersebut...
(tak payah nak berangan la wei, dah berubah pun)

1 comment:

Mrs Nurul said...

alhamdulillah..sambutla maulidur rasul dgn perkara yang berfaedah..pergi masjid dgr ceramah ke pe ke =) hihi nextime ok =)




Jeng3x…
# Siapa Teacher Lulu ??#
# Wee Soo Yen Dapat Anugerah Maulidur Rasul#
# Cara Nak Dapat Buffered & Metered Earning Nuffnang !#

Kisah2 Sebelum Ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...