http://takky-journeyofmylife.blogspot.com/search/label/travel

Monday, August 10, 2009

MAKNA HIDUP

hmph....
dh lame tak buka blog ni...
[baru 1 wekz la tak bukak]

sepanjang seminggu aku kt poli,
macam-macam berlaku.....

like now, im holiday!!!!!!
cuti coz H1N1......
ramai gila yang sakit sebab penyakit tu....
aku pun hampir-hampir nak terkena....
selamat ada kawan cina aku ni bagi ubat dia kat aku...

kenapa dia bagi???
dia tak sakit actually but dia temankan kawan dia pegi hospital tyme tu....
so, nak cover kat warden puye pasal,
dia buat-buat la sakit....
dapat ubat free, sape tak nak....
hihihihiiiii
and do u know?????
he's my best fwends in poli even he's chinese...

hari ahad lepas kite orang pegi teluk intan....
dengan PA & budak klas aku [budak laki je except klas rep]
macam-macam gelagat on the way ke sana.....
aku dengan first tyme ye lalu dalam pekan sabak bernam ,
kawan-kawan aku shopping sebab rules baru jabatan aku.....
[suka susahkan orang]......
yang tak boleh blah, roomate aku pegi sane...
just want to buy gula dengan barang untuk loker dia.....
apa-apa je la......

la ni aku ada kat rumah.....
perangai jahat aku pun mula la datang balik....
aku pun tak taw kenapa....
tadi aku tengok dhiye.....
kalau kawan aku tengok, mesti dorang suka punya....
tapi aku??
suka ya sekejap aja dan rasa takut mula muncul dalam diri.....

aku mula berfikir semula......
kenapa aku tak cuba ubah diri aku?????
kenapa aku masih tak teruskan niat aku dan berjumpa dengan dhiye?????
niat yang tak mahu berjumpa dan ingin berubah....
selepas banyak langkah pencegahan yang aku dah lakukan.....
dhiye masih ingin ku jumpa dengan apa cara sekalipun....
pening bukan tapi itulah kenyataan....

dan sekarang aku mula sedar....
walau sebanyak mana pun langkah pencegahan yang diambil.....
berapa banyak idea yang aku fikir untuk menangani ye.....
aku tetap ta boleh lari daripada dhiye....
kenapa? nak tahu kenapa?????
kerana niat aku bukan 100% nak jauhkan diri daripada dhiye.....

untuk itu aku harus kuatkan semangat...
juga kuatkan semangat dalaman aku yaitu iman aku.....
bahawa selagi aku tak "set"kan otak aku.....
selagi itulah dhiye akan menghantui aku....
kini aku perlu belajar menghadapi kehidupan yang sebenar....

ya ALLAH ya tuhanku.....
makbulkanlah doaku ini.....
aku taw aku banyak berdosa padaMu....
namun aku hanya manusia biasa yang lemah
dan senang termakan pujuk rayu musuhMu yang kejam itu....
aku berdoa agar aku mampu menanganinya dengan izinMu.....
walaupun aku taw yang Kau banyak memberi peluang kepada hambaMu yang hina ini....
aku harap Kau masih sudi memberi peluang padaku ini....
amin yarobbal alamin......

No comments:

Kisah2 Sebelum Ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...