http://takky-journeyofmylife.blogspot.com/search/label/travel

Friday, August 14, 2009

GAMBATTE

sebenar ye aku baru je abis tengok drama jepun....
aku memang minat dengan cerita jepun but depends on that story jugak....
tadi aku baru aje abis tengok drama 'honey & clover'....
walaupun cerite dia peneng sikit but mencabar...
mencabar kat sini bermaksud aku boleh memahami apa yang nak disampaikan atau tidak....
dan korang taw tak apa yang aku dapat?????
aku dapat rasakan yang aku dalam cerita itu kerana perwatakkan aku sama dengan dalam cerita itu....

aku cume amik iktibar dari cerita itu....
mampu ke aku jadi seperti dia????
mampu ke aku MEMOTIVASIKAN diri aku untuk menjadi apa yang aku mahukan???
sama seperti watak itu yang memotivasikan pendirian dia??????
semuanya hanya aku yang mampu menjawabye bila tiba masanya nanti....

itulah yang aku suka tentang jepun....
walaupun aku orang Melayu [bukan nak wat kontroversi ye!!!!]
tapi aku suka amik iktibar dalam cerita jepun....
kebanyakan cerita dorang boleh memberi inspirasi atau mengajaran dalam hidup...
dan kadang kala aku dapat rasakan apa yang aku buat dalam hidup aku ni sama seperti lakonan mereka....
dan meraka telah memberi jalan bagaimana untuk menyelesaikannya....
is that great right??!!!!!!!!!!!!

taiyo no uta, brother beat, 1 litre of tear dan honey & clover
[semua drama yang aku tengok kat poli aku setakat ni dalam sem ini]
banyak memberi inspirasi dalam hidup aku....
walaupun aku tak boleh amik 100% apa yang cuba disampaikan oleh drama tu....
aku akan cuba buat yang terbaik untuk diri aku....
gambatte ne, takky....

No comments:

Kisah2 Sebelum Ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...