http://takky-journeyofmylife.blogspot.com/search/label/travel

Tuesday, July 14, 2020

After 4 Years

Ya ampun, dah berkurun gila aku tak bukak blog aku ni. Mujur masih lagi ingat password & emel aku. Seriusly banyak perkara yang terjadi dalam masa 4 tahun ni especially untuk tahun 2019, my very bad & mistake year for me. Actually its mid 2018 but 2019 become the result of my bad year.

So la ni aku tak tahu kenapa tetiba tergerak hati nak bukak balik blog ni. Style format aku tulis sebelum2 ni dekat dalam blog pun aku dah lupa. Maybe apa yang membuatkan aku tetiba nak jenguk balik blog ni sebab its my diary? & i need to let it go some of my hate & bad feeling that store inside of me. Or maybe i need to let go my evil self inside here? I dont know but 1 think for sure, penat dah wei nak buat benda baik.


Im give up with my life actually tapi sebab masih lagi ada iman walaupun dah nipis teruk gila, terpaksalah terus bertabah & kuatkan diri jugak. Kalau ikutkan diri & nafsu, aku nak je jadi liar seliar-liarnya. Nak have fun macam orang2 lain dekat luar sana yang enjoy sakan sampai lupa agama semua tu tapi tu la, aku pun tak tahu kenapa Allah masih sayangkan aku ni (sayang ke?). Still dok fikir akibat bila aku mungkin buat sesuatu perkara yang bukan2, apa yang family aku akan jadi even la ni perasaan sayang aku pada family umpama sayangnya orang pada mesin ATM je la ni. Ntah la, dalam diri aku ni terlalu banyak perkataan "ntah la".

K la, tak tahu nak tulis apa buat masa ni. Lagi pun sapa je la yang mash aktif dalam blogspot ni kan? Tadi tengok dalam list blog yang aku follow pun cuma 2-3 orang je yang masih aktif, lain semua sama macam aku...dah ke laut jadi ye.

So, chow dulu. Aku malas na edit cantik2 macam dulu sebab la ni aku cuma ada handphone je, laptop dah nazak...so aku tinggalkan dekat rumah je.

No comments:

Kisah2 Sebelum Ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...