http://takky-journeyofmylife.blogspot.com/search/label/travel

Saturday, October 29, 2011

Sumpahan Bintang?

Bintang,
Di mana kau?
Adakah ini sumpahan darimu padaku?
Sumpahan kerna meninggalkanmu saat kita bersahabat sewaktu kecil,
Sewaktu kita selalu bergembira bersama, 
Sewaktu kita bercerita diantara kita,
Sewaktu aku meluahkan masalah dan perasaanku padamu,
Hingga orang lain mengatakaan aku gila berkata sendirian di waktu malam.

[ Gambar: Ianya tetap luka walau disejukkan dengan berjuta ketulan kiub dengan bersahaja ]

Maafkan aku bintang kerna meninggalkanmu di saat suka kita,
Jika ini sumpahan darimu,
Yaitu menukarkan setiap saat sukaku kepada duka,
aku redha atas hukum karma ini,
Aku harap kau dapat memaafkan aku bintang,
Kernaku membuatkan kau terus hidup dalam kedukaan.
Maafkan aku wahai sahabatku bintang di waktu malam

nukilan pada 10.26 malam / 26 oktober 2011
dan edit pada 1.40 pagi / 29 Oktober 2011

No comments:

Kisah2 Sebelum Ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...