http://takky-journeyofmylife.blogspot.com/search/label/travel

Saturday, April 9, 2011

Kenapa Aku Di Anak Tirikan?...

kenapa tidak dilayan sama rata??
aku masih tak faham...
semalam kau juga kata jangan selalu sedih....
sebab kau takut ianya akan merebak ke seluruh badan aku
tapi kau sedar tak yang kaulah yang selalu membuatkan aku sedih....
sebab kau selalu tidak adil dan berat sebelah....
seperti menganaktirikan aku dengan manusia yang TIDAK berguna itu....
apa bezanya aku dengan budak SIALAN itu??
setakat beza 8 tahun tidak bermakna dia boleh menjadi RAJA dalam rumah....
hanya tahu besarkan badan dan buat menyemak dalam rumah....
kenapa kau selalu menangkan orang lain daripada aku....
anak yang selalu inginkan perhatian disaat2 suka dan duka....
bukan hanya saat2 aku mengerang kesakitan....
aku tidak perlukan semua itu...
sebab aku pasti kau hanya bersimpati sahaja padaku....
apa yang aku perlu hanyalah keadilan dan sokongan kau terhadap aku....

[ Gambar: Kejahatan sememangnya tinggal disini, adakah sebab itu aku dianaktirikan? ]

kepada budak sialan....
aku tak faham dengan perangai kau sebenarnya....
apa yang kau mahukan lagi.....
semua kemahuan kau sudah mereka penuhi....
apa yang kau mahukan akan dibeli dengan serta merta....
duit belanja nak berapa banyak pun mereka hanya tutup mata dan hulurkan sahaja....
tapi kenapa kau tidak reti nak membalas jasa???
setakat berangan nak belajar pandai2 untuk membalas jasa tidak ada faedahnya....
kalau perangai lebih teruk daripada pengemis dan perompak dijalanan....

apa lagi yang kau mahukan....
baju sekolah mereka tolong seterikakan....
kau nak mainan semua mereka belikan....
kau nak makan apa sahaja mereka turutkan......
kenapa nak mintak tolong buat kerja sedikit dah buat muka meluat.....
hoi sedarlah sikit budak yang perasan.....
KAU TU CUMA BUDAK HINGUSAN....
tanpa kami semua kau mungkin hidup merempat dijalanan....
hanya tahu kelaparan dan meminta makanan....
itupun jika kau pandai buat muka kesian....
mungkin orang yang bersimpati akan memberi sedikit cebisan...
baru kau sedar apa itu kehidupan....

[ Gambar: Kau cuba ada 2 pilihan sahaja, sama ada tutup mulut kau sendiri dan buat semua kerja ataupun dipaksa tutup mulut oleh manusia yang mula bersikap kejam ini dan mula buat seperti yang diarahkan]

tapi sayangnya....
seperti telah aku katakan tadi yang aku ini dianaktirikan....
jadi setiap kata2 dan arahan aku hanyalah sampah dijalanan....
kau memang sudah menjadi raja, gembira bukan??
mendapat sokongan daripada mereka yang kononya sayang kepada kau ...
semua kerja memang kami sahaja yang buat...
dan kau pula hanya goyang kaki bagi arahan....
jangan ingat aku akan turuti semua arahan....
aku persetankan sahaja semua turutan kau itu budak sialan....
dan yang hanya aku mahu lakukan ialah mencampak semua tugasan....
dihadapan kau dan mahu kau sedar yang akademik bukanlah jaminan kehidupan....
tapi aku ini dianaktirikan...
siapalah yang mahu dengar luahan si anaktiri ini bukan??
akhirnya luahan ini hanyalah satu luahan....
yang membuat kau melonjak kegembiraan....
kerana kau menang tanpa perlu membuat sebarang tugasan....
memang dunia ini adil bukan...??
jadi sebagai ganjaran atas kemenangan...
aku persembahkan ini kepada kau wahai budak sialan....

[ Gambar: Bagaimana? Aku pasti kau suka bukan melihat kesengsaraan orang lain demi kepuasan kau bukan? Jadi lihatlah puas2 dan ingat, malam ini juga aku persembahkan tapi bukan dalam bentuk sedemikian. Cuma perkara biasa yang dilakukan oleh manusia di asrama harian terhadap manusia sialan ]

P/s: Aku sudah pun memberi hadiah kepada budak Sialan itu pada pukul 0230 sebentar tadi. Walaupun ianya sedikit sebab dia BESAR SANGAT2 dan tiada ruang yang cukup untuk memberi, tapi aku dah puas sikit (sikit saja) sebab dia sudah pun terimanya...Padan muka dengan dia...

2 comments:

░♥si lampu neon♥░ said...

inilah blog..medium tempat meluahkan perasaan..ada bagus jugak ko tulis kat sini..kurang sikit rasa marah ko tu..tapi aku ingatkan..bersabar..bersabar

Allah sayang tau orang yang kuat sabar ni..dia sedang menguji keimanan hambanya..

kau sedang diuji..biarpun lama diuji, bertahanlah ok..

insyAllah..aku doakan semuanya akan jadi lebih baik..

kenapa dengan budak tu, siapa budak tu..kenapa ko dialyan macam tu..aku pon tak sure sgt..


tapi sometimes..apa yang berlaku mesti ada buruk baiknya..


plss think positively ok beb..negative sgt tak elok untuk hati dan minda..nnt kelak kita yang rosak..


anyway, ko sihat tak ?

takky said...

yup, rasa lega bile dpt luahkan perasaan...
even rasa mcm membebel sorg2...

kak zara pun ada ckp...
jgn terlalu ikutkan hati...
dan fikir masak²....

Kisah2 Sebelum Ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...