http://takky-journeyofmylife.blogspot.com/search/label/travel

Saturday, March 26, 2011

Perjalanan Masih Jauh Sebenarnya Walaupun Itulah Destinasi Yang Dituju

perjalananku masih jauh....
namun disebabkan permikiranku yang cetek & sempit ini....
aku menyangka desitnasi yang ku tuju sudah ku temui....
namun aku silap....
masih banyak lagi destinasi yang perlu aku tuju.....
perjalanan ini masih lagi jauh sebenarnya....
teramatlah jauh....
cuma aku masih belum bersedia untuk melangkah ke arahnya...

[ Gambar: Perjalanan masih jauh lagi walaupun kita nampak destinasi kita bukan? ]

cuma satu sahaja yang membelenggu diri ini buat masa ini....
siapa yang sudi menemani diri ini untuk berjalan dalam laluan ini?
adakah aku hanya perlu berjalan seorang diri....
hingga bertemu dengan seseorang yang sudi berjalan denganku....
di destinasi yang seterusnya???

mustahil bunyinya....
kerna siapa mahu menemani si malang ini....
yang sentiasa ditemani oleh kesedihan & kegelapan....
senyum sendiri....dimana mengharap keikhlasan singgah disini
ketawa sendiri....dimana menghargai saat-saat yang datang kesini
menangis sendiri...dimana air mata tidak mahu menonjolkan diri
itulah sifat-sifat lemah yang ada pada diri yang hina ini...

5 comments:

Mrs Nurul said...

pasti ada yang sudi..jgn risau, kita kene sentiasa bersyukur dgn apa yang kita ade beb, walaupun hidup tak seindah yang diimpi

takky said...

sebab itulah perjalanan kita masih jauh sebenarnya walaupun kita nampak destinasi kita....
huhuhuuhu

Unknown said...

Slm..ade fb x? nk tnye sum question..hehe..=)

Unknown said...

Ade fb x?

takky said...

kalau nk taye pape...
just taye aje dekat formspring...
insyaAllah saya akan jawab pertanyaan saudari...

Kisah2 Sebelum Ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...