http://takky-journeyofmylife.blogspot.com/search/label/travel

Wednesday, November 24, 2010

Jangan Nak Salahkan Aku Kalau Semuanya Habis.....

geram.....
teramat geram....
masa tak ada orang nak amik....
benda 2 dah berkurun ada kat situ....
bile aku amik.....
masa itu la ko nak cakap yg ko nak benda 2.....
padahal benda 2 dah berjanggut ada kat dalam 2.....

[ ye, teramat geram berkuasa sejuta]

ingat la sedikit....
awak tu perempuan....
(maaf kepada pembaca wanita tapi sila jadikan ia tauladan)
anda ingat bila dah ada lelaki dalam rumah ini....
semua kerja mesti lelaki yang buat ke???
perempuan hanya duduk goyang kaki???
sedar la sedikit...
beza umur kita tak jauh mana pun....

[jangan salahkan aku kalau semuanya habis ok]

ya....
mungkin korang rasa macam nak campak je kerusi dekat aku....
sebab hal sekecik nie pun nak bising....
tapi boleh korang bayangkan tak....
dah hampir sebulan aku duduk umah nie....
makanan yang dimasak boleh kira tak sampai seminggu pun....
itu pun mak aku jugak yang kene masak....
anak dara buat ape kat umah????
buang tahi mate....

1. Asal tak beli makanan kat luar????
wahai umat2 sekalian....
korang tak rasa jemu ke asyik makan makanan luar aje????
cuti2 macam nie lor nak rasa makanan rumah....
setelah dipenjara di asrama....
dan hanya memakan makanan yang dijual di kafetaria
owh!!!! aku sudah jemu dengan makanan luar...
punye la rindu dengan masakan umah....
bila lagi nak rasa air tangan keluarga...
dah lor cuti pun kejap aje....
huhuhuhuuhuhu

2. Kalau macam itu, masak je la sendiri...
owh, nak aku masak ye???
lepas itu korang makan ye???
BANYAK CANTIK MUKE KORANG....
ingat aku nie ape???
orang gaji korang....
(mmg tak patut aku cakap mcm itu tapi ini diskriminasi)
dah la sume keja aku kene buat....
basuh baju, sidai baju, lipat baju, buang sampah, pagar pintu...
tiap2 ari kene buat benda yang sama.....
kalau aku bangun lambat SANGAT....
semua benda itu tak akan berjalan.....
sampai la mama dan abah balik....
n terus marah2 kat aku....
ingat aku nie ape....
robot nak buat semua kerja 2???

3.Alahai, sekali sekala je...bukan ye selalu...
banyak la ko bukan selalu....
balik tyme cuti je....
itu la keje yang aku kene buat...
terutama sekali lipat baju....
bila sampai je kat umah...
dah bergunung baju kering berlonggok kat atas kerusi tu....
tak ada sapa nak lipat....
punye la ramai anak dalam rumah nie....
tak kan lor nak mengharap kat aku jugak????
sebab tu la aku tak nak belajar masak...
kalau belajar, konfem aku dah boleh kerja jadi maid kat mane2...

jadi, kepada para wanita diluar sana....
janganlah nak mengharapkan lelaki nie 200%....
dan korang duduk goyang kaki aje....
ini bukan istana...
dan rumah nie tak ada orang gaji.....
dah la tak berterima kasih sebab dah lipat baju korang...
lepas 2 tak reti2 nak angkat baju 2 simpan dalam almari...
(free2 je hilang pahle aku, CISSSS!!!!!! )
sudah penat gomelan aku disini....
aku nak sambung makan kerepek aku.....
itu je lor makanan asasi aku bile ade dekat umah nie....
sejak cuti semester nie bermula....

No comments:

Kisah2 Sebelum Ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...