http://takky-journeyofmylife.blogspot.com/search/label/travel

Wednesday, June 23, 2010

asrama BBST tak seperti dulu....

pagi tadi aku pergi sekolah....
coz nk amek sijil spm....
alang2 dah pegi sane...
aku melawat le skola sekali....
dapat la gak jumpe
  1. cikgu hamizah....
  2. cikgu rosnani
  3. cikgu suraya
  4. ustazah hayati
  5. ustaz razak
nie je yg dapat aku berborak sepanjang aku berada disana....
(nie just list dgn para guru sahaja)

sampai kat asama aku tengok kosong aje....
bile nak patah balik ke sekolah...
baru budak2 skull balik....
dapat la jugak jumpe dorg....

tak sangke dorg still ingat aku...
siap salam cium tangan lagi 2....
BAHAGIA ye saye...
^O^

pada mulanya aku tak nak masuk asama....
(ye la kan, dulu budak skema)
but last2 masuk jugak...
lepak kat dewan makan....
hihhihi....
^O^

dalam 2 kami berborak la...
byk jugak yg dibualkan....
mcm keadaan dorang....
sape g yg still duduk asama.....
warden mane yg stay lagi....
n many more.....

dalam banyak2 soalan yg aku taye....
soalan tentang life asama je....
yg agak menYEDIHkan....
aktiviti asama langsung tak ade....
bas nak pegi smayang jumaat...
dah ade YURAN.....
dorm dah tak bercampur student...
mmg agak menyedihkan.....

aku berborak le dgn salah sorg junior aku nie...
tyme nie dh abes waktu lunch...
dye nie boleh kire ex-REPORTER jugak le....
coz dye jenis amek taw hal2 mcm nie...
(kire ye berita sensai sume dlm tangan dye)

aku taye dye kenape jadi mcm nie, jady mcm 2....
dye pun cite le dari mule sampai habis...
mcm mane asama boleh tetiba jadi begitu ketat...
just duduk asama untuk
  • makan
  • tidow
  • belajar
  • riadah
yg lain2 dah tak ade....
kuliah maghrib tak ade....
lawatan tak ade....
aktiviti asama tak ade...
n mcm2 lagi....

semua nie berpunca gara2....
SENIOR yg baru MASUK....
geram plak bile aku dgr psal senior nie....
(selamat senior 2 pangkat junior aku je)
dye sangup wat hubungan budak2 nie renggang....
hubungan senior n junior tak serapat dulu....
macam tahun2 yang sudah....

petang 2 lepas dah melawat dorm n asama....
aku pegi jalan2 dgn junior aku nie....
kire ye mmg aku rapat dengan dye...
(amat AMAT rapat but not adek angkat)
aku taye dye betul ke ape yg REPORTER 2 cakap...
dye kate mmg betul....
sebab 2 dorg agak malas nk jawab....
bile aku tanye psal sape penghulu....
itu le dye cakap....

hidup ASAMA dah X ENJOY mcm dulu

dah tak semesra junior n senior dulu....
warden tak hiraukan dorang langsung...
n macam2 lagi.....
memang sedey bile aku mendengar ye....
sebelum balik...
aku sempat mengambil gambar bersama-sama dorang...
just nak buat kenangan....
(still tengah edit, akan letak tak lama lagi)
sebelum balik....
sebahagian daripada mereka berkata:

kan bagus law senior2 dulu still ade lagi....
mesti asama tak sebosan sekarang....
....
KAMI RINDU AKAN KEHIDUPAN LALU

7 comments:

FahruL said...

ko budak bbst yek?
hm...
yup..asrm bbst mmg dah xmcm dlu agy..
slh satu sbb aku xpegi skola tuh agy...
warden2 kbykn mghlng pglibtn x-studnt ngn asrm..
but still dlm prncgn tuk bwat progrm alumni asrm ngn dak2 asrm..
skola xtau r nk msuk cmpur cmne..
skng nih juz ade salurn alumni bbst sbg jln msuk but then bbst mmg dh xcam dlu agy...
senior n junior renggang..
sbb senior skng terlalu mementingkn seniority
gile pengkt, kuasa, name..
kje nk membodek warden n ckgu jek smpai adik2 dilupekn..
haish..sedih bile fikr blek...
slame ni, ape yg dperjuangkn,xlgi jdik ikutn.......=(

Anonymous said...

haha.
sian diorg.
eh de fb tak?

takky said...

fakhrul: yupz, betul 2...sedey gile bile pk balik n geram gile bile taw yg kepale yg wat prangai nie just baru 2 tahun duduk asrama bbst...

naz: ade but sori, i could't tell u...don't worry coz aku akan add fb ko nty

Anonymous said...

boleh ak tau ko ni sape?

takky said...

boleh coz kte pun x penah jumpe g...
aku add blog ko pun coz post ko menarik....
but after aku add fb ko nty....
hope ko x g taw org lain sape diri aku...
promise????

Fariz Muslim said...

Betul aper abg Fahrul kater 2.
Tp kn, org da cuber wat aper yg abg fahrul wat dulu...tp ader jugak yg mmg cam abg fahrul kater 2...g'ler pangkat n kuasa...
Tp rasenyer org x mampu truskn aper yg da dipertahankn dulu...
Org tau abg fahrul dulu un rpt ngan junior...Sorry sesangat kalo kitorang x dpt terusknnya...
Tapi perjuangan org da tmt...org da pindah...sorry sesangat...

takky said...

to fariz muslim...
sori law aku x kenal ko...
coz ko x letak link blog kt cni...
(maybe u dont have @ don want share with me, itz ok)
im just want 2 say sori first...
if my word here will make u mad...

kenapa perlu nk jadi mcm fahrul???
why dont be urself....
aku pun junior fahrul jugak...
but still leh kawan dgn junior2 aku yg len...
n im really shock (big shock)
bile tetibe dorg bleh salam n cium tangan aku....
ade yg jerit pggil name n lambai tgn kat aku....
padahal dah dekat 2 tahun lebih aku x jumpe dorg...
sampai some of them make me think tyme aku lawat skola dulu...(who r they?)
bile dipikir2 balik...
"lor, budak nie ke rupe ye....
gile dah besa betul...
len gile bile nk dibandingkan masa dorg form 1 n form 2 dulu...
(aku kenal junior nie tyme aku dah form 5)"

so, just be ur self...
dont be like other...
just anggap fahrul 2 like ur model aje...
(erk, gli plak bile aku tulis...sori fahrul ^^)
ok...
just be ur self...
o else u will regret it...

Kisah2 Sebelum Ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...