http://takky-journeyofmylife.blogspot.com/search/label/travel

Saturday, February 13, 2010

sungguh MEMALUKAN

semalam merupakan hari yang...
amat, amat, AMAT MEMALUKAN.....
huhuhu

FIRST STORY...

semalam aku cuti....
(cuti keje sempena beday sultan kedah blan lepas)
so, ak saje r lepak2 kat tmpat keje aku....
sementara nk tggu p makan...
tyme tgh makan....
kak ila...
(staf tmpat keje aku)
cite psal suami dye x nak nek moto dgn dye....
coz takut taya motor PANCIT...

dok tgh2 cite.....
x sangke plak dh nk msuk smayang jumaat....
so, ak dgn adik dye....
(adek dye partyme kt c2)
p r nek moto nk p smayang...

slalu aku bwak moto 2....
but coz nk cpat, dye yg bwk moto ari 2...
so, zoommmm...........
p la moto 2 smpai kat selekoh......

tetiba,
dye ckp taya blakang mcm goyang skit....
tgk2:

"masin betul mulut kak ila nie...huhuhuh"
aduhai,
x smayang jumaat g aku ari 2....
slamat moto 2 brenti kat depan umah staf akak akaun...
law x mampus nk balik jalan kaki.....
dah r panas, jauh plak 2.....

moral cite nie: aku nie bosar sgt ke?? MALU YE!!!!!

SECOND STORY....

petang semalam....
aku rase bosan sgt....
ye r, dh cuti....
x kan nk dduk lepak je kt kuates.....
so, im decide 2 jln2 cari makan....

hihihih..
x r, klua jln2 cari angin je...
kt pantai....
alang2 leh tgk ragam org....
sambil men air kat gigi pantai....
(betul ke gigi pantai?? hentam je r)

best tgk org2 kat pantai...
ade yg men banana bot....
ade yg men payung terjun....
men skibot....
n mcm2 g....

dok jalan, jalan n jalan....
x sodar la plak ak dh nk sampai kat ujung pantai....
dok tgh syok tendang2 pasir.....
sekali aku nampak OBOR2......

betul aku nampak obor2,...
x tipu but syg x bwk kamera....
besa gle....
paling besa aku jumpa...
same saiz dgn 2 tapak tangan aku....

tyme 2 aku rase kesian....
coz mcm mane obor2 leh terdampar kat c2....
n aku rase malu...
coz org asing yg tgk keadaan 2 geleng kepale aje....
(rase mcm org M'sia x reti jage alam je)

kesian sangat kat obor2 2...
law ade masa aku cuba tangkap gambar obor2 2 nty k.....

THIRD STORY....

otw nk balik ke kuates aku.....
nmpak 1 payung terjun nk mendarat.....
but mcm x dpt mendarat dgn selamat....
n at d same tyme....
ade 1 kete kat c2...

tyme dye nak turun...
(payung terjun 2 r)
tali payung 2 tersangkut dkat kete 2.....
so, org 2 pun landing x betul....

cite sebenar ye bukan psal org landing nie....
but psal org yg kene heret dgn tali payung 2....

mase tali tersangkut dkat kete 2....
ade sorg bdak kat c2.....
so, secara X LANGSUNG ye....
bdak 2 pun terkena la sekali....

yg aku geram ye....
mcm mane bapak bdak 2 bleh lari dulu??!!!!
ade ke dye tinggal kan anak dye cm 2 je.....
padahal dye taw ape yg berlaku.....
malu tul aku tyme 2
(sebab aku pun laki gak, 2 je)

hmph....
mcm2 hal yg berlaku....
tanpa kite sedari....
so, ape komen korg????

No comments:

Kisah2 Sebelum Ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...