http://takky-journeyofmylife.blogspot.com/search/label/travel

Thursday, February 4, 2010

happy chinese new year....

ari nie n smalam merupakan ari yg plg klaka dlm hidup aku sepanjang aku ade kat cni....
bkan ape....
semate-mate nk sambut raye cina....
mcm2 hal yg blaku.....

SEMALAM

pas mkan tgh hari....
kami p skull n travel agent....
utk wat promosi kat sane....
ade 1 skull 2...
(82ally 2 skull, sk & smk)
ade kt atas bukit!!!!

lawa mmg lawa but tggi gle....
dri pintu paga nak ke klas....
aku rase dari asama ke klas aku lagi dekat....
berbanding dgn paga skola dorg.....
nek bukit cm nk p genting je...
(tyme 2 aku pk cm 2 la)

p 3 buah skull je...
coz tyme p 2nd skull....
kak ina (name staff kt c2)
bru prasan yg borang 2 ade silap skit....
so, kami just bagi poster kalender aje...
kat skull num 3...

tyme kat travel agent....
ya Allah, puye r panas.....
(sume kaunter agent ade dkt kaw jety)
kene bagi kat sume agent yg ade kat c2....
bayangkan dgn tangan penuh kiri kanan.....
cm ne nk bagi kat sume agent 2.....
(tgn akak2 len pun penuh but x sepenuh aku)

abes bagi sume 2.....
dorg blanje aku mkn Big Apple.....
wah!!!!!
1st tyme makan Big Apple.....
kami bungkus n mkn dkat mane ntah....
yg aku taw kat kaw bdak2 dating....

kat sane mcm2 glagat aku tgk....
bkan glagat bdak2 dating....
but glagat akak2 staff n abg faizal....
(abg nie jdi drive kite org)
aku ktawe x abes2 mase 2....
dgr kak ina cite......
padahal dye cite psal paip air je....
but mmg lawak care dye cite...
(dgn gaye skali 2, jgn men2)

pas abes makan....
kami p shopping kat kdai hotlink.....
n bli barang 4 raye cina nie.....
mcm2 r kami bli tuk company....
ye r, raye cina nie umum.....
nak x nak kene smbut gak...
pilih 2, pilih nie akhir ye ckup bajet yg di beri....
(pas mintak diskaun, dh bli byk x de diskaun mmg truk r)

n then kami blik but 1 incident berlaku......
tyme tgh nk bwk 1 kotak poster kalender nek opis.....
skali....

"TONG!!!!!!!"

bucu kotak 2 hampir2 nk kene mate kak ina.....
ak cpat2 mintak maaf kat dye....
hihihihi.....

HARI INI

mmg hari yg memenatkan.....
memandangkan aku yg plg tggi kat c2....
(tyme 2 r)
so, aku kene psg sume dekoration yg kami bli smalam....
smpai kene pnjat tangga nk psg banner 'Gong Xi Fa Cai'....
(law tgge beso x pe, nie tgge kecik)
mmg cuak aku tyme 2.....

huhuhuu....
tuhan aje yg taw prasaan aku mase 2.....
abes psg sume dekoration.....
(tyme lunch bru abes wat)
kami pun rehat smpai abes tyme keje....
n aku pun on9 sampai abes keje.....
men fb, hihihihhi.....

P/S: g suke Dunkie Donat dri Big Apple coz Big Apple byk sgt krim, 
abes comot aku mkn....

2 comments:

Anonymous said...

big apple lg sedap r dr dunkin donat..dunkin donat keras..big apple lembut je..hihi

takky said...

but dunkin donat makan x comot...
+ suke donut yg ade krim dlm dye...
syok ble makan...
hihihihi

Kisah2 Sebelum Ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...