http://takky-journeyofmylife.blogspot.com/search/label/travel

Saturday, November 14, 2009

coretan sepanjang poli x de internet (1st episod)

berikut merupakan coretan yang sempat aku tulis sepanjang poli x de internet....
bodoh betul poli, geram gile aku....
but u all just read my coretan first...

18/10/2009 - lahirnya seorang lurus bendul.

cite ye cm nie....
ari tu kelas aku ade wat aktiviti kutipan dana...
and kite org wat aktiviti swimming....
so, sape2 yang nk swimming lh joint kite org dgn bayar rm2....

episod sengal nie start tyme tgh ari....
mase 2 ak dgn 2 bdak klas ak je y tugas....
bdak len sume dok tido lagi
(bodoh tahap cibai tol dorg tu, bdak yg ade kt asama tyme 2 je la)

memandangkan sambutan pagi low skit,
lecturer aku pun swuh la ak bagi kunci swimming kat dye....
ak pun ikut je la coz penat...
jgn ingat sambutan low kerja x penat.....
dah la kene bangun awal....
siot tul!!!!!
apa g, pas tu aku balik n terus sambung mimpi aku
(means sambung tido la)

petang tu plak ade sambungan aktiviti tu.....
aku terlajak tido.....
tetibe bdak klas aku (pompuan) telefan aku:

dorang: wei, ade swimming x ari nie?
aku: ade la. apasal????
dorang: ko dah amek kunci ke lum kat lecturer?
aku:tgh ari tadi aku dah bagi balik coz lecturer mintak.
dorang: yang ko pegi bagi tu kenape??!!!!
aku: korang kat mane nie??? ( bru bangun tido, bkan paham dorang cakap ape)
dorang: kite orang ade kat tasik nie. cepat skit

dengan longlai ye aku p la jumpe dorang...
n sedikit pertengkaran berlaku....
dorang salahkan aku sebab pegi bagi kunci tu kat lecturer...
aku cakap r sorry coz lupe nak mintak balik kul 2 tadi,
dah terlajak tido.....
g pun tak kan aku nak buat semua.....

yang aku x tahan...
ade sorang minah nie cakap kat aku.....

minah: ko nie memang sengal la...yang pegi bagi kunci 2 dulu wat ape, pegang la dulu.....
aku: dah lecturer mintak, aku bagi la.....
minah: ko taw kan yang petang nie ade swimming agi kan??!!
aku: mana aku nak ingat, dah penat + ngantuk...
minah: ko nie, ikut je ape orang cakap...pikir la dlu kalau ye pun...jangan la asyik blur je.....
ish, geram betul aku!!!!!!!!!!!!!

kurang asam betul si minah nie.....
dye dah taw yang aku nie cepat blur lagi nak swuh aku uruskan semuanya.....
dah la x datang pagi tadi.....
ikutkan hati, memang aku sumpah seranah dia...
but ikut iman, memang salah aku pun coz lupa nak cakap yang petang tu ade sambungan kutip dana...

so, dalam hati yang touching nie pun cakap la yang telah lahirye soorang yang LURUS BENDUL....

No comments:

Kisah2 Sebelum Ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...