http://takky-journeyofmylife.blogspot.com/search/label/travel

Sunday, May 24, 2015

Terima Kasih Wahai Anonymous

Salam semua, tak sangka ada yang ikuti perkembangan aku nie....(sambil kesat air mata dan hingus).

[boleh zoom in dekat bahagian kolum merah tu]

So far alhamdulillah masih ok. Cuma still kena continue jumpa doktor dalam setahun lebih lagi tak silap, tu pun based on apa yang doktor cakap hari khamis lepas. Since doktor pakar yang aku selalu jumpa dah pindah dari HKL, jadi aku cuma jumpa doktor junior sahaja dan aku tak berapa gemar bila jumpa dengan mereka sebab sometime dorang tanya benda yang sama berulang-ulang kali dan rujuk history sakit aku yang dah bertahun lepas. I know that it's their job to know first about my sickness but ntah, aku tak berapa suka dan rasa rimas lagi-lagi dia tanya soalan yang buat aku rase "What?? R u kidding me..."

Tu je la yang boleh aku cakap. Kadang-kala rase bersalah jugak dekat doktor-doktor junior tu (jumpa doktor junior baru tiap kali pergi appointment) tapi kau akan rase susah bila setiap doktor bagi persepsi yang berbeza. Tu je la yang boleh aku cakap tentang kesihatan aku...

Untuk entri-entri yang lain, serius banyak gila aku nak tulis dalam nie, tapi sifat M terlalu menebal dalam diri nie. Nak cerita pasal trip pergi Cameron, Melaka dan Melbourne tapi tak lepas-lepas gak lagi.

2 comments:

Anonymous said...

Perghhh! Ada post pasal saya la :D Terharunya rasa sampai air mata pun menitis atas ipad cabuk saya ni. Ya la, last update pasal kesihatan pun...tak silap dalam tahun 2013 kot. Lepas tu tak dengar apa dah. Tu yang curious nak tahu. Kadang kita boleh rasa happy jugak (walaupun tak happy sangat pun...) kalau ada orang yang ingat dan nak tahu pasai kita ni sihat ke tak? Tak kisahlah orang tu orang minyak ka....alien ka...kan? Macam mana pun terima kasih tuan tanah pasal post ni. Semoga penyakit tu akan terus pergi jauh dari hidup mu. Saya pulak 1 Jun ni nak buat blood test lagi...nak tengok sama ada saya ada Lupus or benda lain... atau mungkin akan terus pupus dari muka bumi ni.

takky said...

wow, jgn ckp mcm tu...
insyaAllah sume ok nty.....
saya dah lama x buat enrty ttg kesihatan saya pun sebab la nie just sebab appointment dgn doktor puj just utk update ttg kesihatan saya n mostly doktor cuma ckp benda yang sama sahaja....
plus another reasons kenapa saya dah jarang update pasal kesihatan saya sebab jika makin dilayan rasa sedih akan kesihatan tu....
kemungkinan besar ianya akan beri lebih side negatif dalam diri....
so, just cool n relax n enjoy your life...
even kena makan ubat almost 10 pil or lebih dalam masa sehari....
manusia nie hanya akan simpati pada diri kita dalam masa sekejap je...
lepas tu dorang buat tak kesah pun.....
so tak guna kita rasa sedih selalu n senantiasa mengharap simpati....
better cari orang yg boleh buat kita happy n gembira so that kita boleh lupakan ttg penyakit kita.....
because of that, better say "lupus r ko wahai penyakit other than saya mungkin pupus dari dunia nie"
k awak.....

Kisah2 Sebelum Ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...