http://takky-journeyofmylife.blogspot.com/search/label/travel

Saturday, November 13, 2010

Kehidupan Umpama Lautan, Kau Akan Tengelam Dan Tengelam Dan Terus Tengelam


mampukah aku terus mengharungi dugaan???
cabaran hidup di alam kini semakin sukar....
aku sedar yang aku tidak kuat untuk tempuhinya....

aku mula teringat akan pesanan ringkas yang aku berikan kepada kawan aku dahulu.....

"salam, aku taw ko dh tido...sebab 2 aku msg ko. ape tujuan ko hidup selain ikut ckp parentz ko n Islam??? aku x taw knape aku ari nie but i feel so empty, kosong...x de makne. Still thinking  bout it why im become like this.. Nk jdy cm org len, org x suke but nk jdy diri sendri pun org x suke...nk enjoy duet x de padahal aku org yg paling KEDEKUT dlm klas...ble dh ade duet pun x lh enjoy coz rase cm org gile klua sorg2...i dont know why im live, why im life n why im breath in this world slain ikut ckp makbapak n agame...don't tell anybody bout this bcoz i know whatz will happen 2 me coz my paranoid always come true...gle betul aku mlm nie but thatz what i feel this nite, sory coz disturb u...salam"

hidup nie ibarat lautan....
berenang la sejauh mane pun....
lame2 pasti akan tenggelam juga...
kerana ianya luas dan besar lalu penat.....
itulah cabaran hidup.....
sekuat mane pun kita harungi cabaran.....
pasti kita akan tewas....
kerana cabaran dan dugaan sekarang bukan seperti dulu....
bukan seperti waktu zaman kita kanak2.....
bukan seperti zaman ibubapa kita yang dijajah komunis....


walaupun mereka dijajah....
namun hati mereka tetap bersatu....
dan pegangan agama mereka kuat....
tidak seperti zaman sekarang....
manusia alpa dan leka....
hingga sesat entah dimana....
walaupun jalan dan cahaya ada didepan mata
aku juga tergolong dalam kelompok yang hina ini....


berpura-pura gembira....
masih tidak cukup untuk menutupi hati yang luka....
walaupun dapat mewujudkan senyuman disekitar kita...
namun senyuman itu tidak dapat menyusuk ke dalam hati kita....
hanya tangisan dan sunyi sahaja yang dapat menyelami...
situasi kita yang penuh dengan pancaroba....

No comments:

Kisah2 Sebelum Ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...