http://takky-journeyofmylife.blogspot.com/search/label/travel

Monday, April 19, 2010

KERJASAMA? MENGHARGAI? apa makna semua 2???

dalam fikiran aku....
hanya 2 benda nie aje yg berlegar-legar dalam fikiran...
apa makna kerjasama????
apa makna menghargai???
dan...
perlukah semua ini???
kalau perlu, bila masa yang sesuai????

aku betul2 terasa tersisih....
kerana kebanyakan kerja yang aku buat,
0% kepuasan yg orang lain boleh rasa...
semuanya kerana event yg akan berlangsung tak lama lagi....

bukan nak beri dalih...
tapi subjek yg aku amek banyak yg x berkaitan dengan event nie...
bile salah buat, aku jugak yg kena.....
bila dah baiki balik, tuptap2....
benda 2 orang lain dah buat n approve dah....

aku tak tahu....
dan aku tak tahu camne nak tahu....
apa yang aku perlu fikirkan...
supaya orang lain boleh terima aku....
terima apa yang aku cadangkan...

sebagai ketua projek....
sepatut ye penolong aku kene backup aku sedaya yg boleh...
tapi HAMPEH!!!!!
dia langsung x tanya aku apa kerja yg nk kena buat....
nk kena aku cakap kt dia jugak baru nak buat....

kalau staf2 yg lain
(dlm 1 jabatan yg sama)
marah sebab aku x bagi tugasan....
aku terima coz maybe dorg sibuk dgn urusan kerja rasmi dorg....
dan kadang kala dorg x paham apa yg aku cuba sampaikan...

malangnya penolong aku....
langsung x tanya apa yg perlu dia buat....
mmg la aku yg kena bagi tugasan siapa kena buat nie,
siapa kena buat yg itu...
tapi x kan dia x boleh nk follow up sikit....

itu la masalah ye bila bekerja dgn budak LELAKI....
walaupun aku lelaki....
tapi aku lebih suke kerja dgn budak perempuan...
sebab dorg selalu follow up...
bukan semua lelaki x boleh harap...
tapi peratusan nak jumpe lelaki yg boleh harap....
x sampai 5%...
(bagi aku la)

bila masuk meeting tadi....
bos cakap aku wat kerja sorg2...
orang lain buat kerja apa?? (bos yg cakap)
aku hanya mampu backup 2 orang kawan aku aje...
yg lagi sorg 2 selaku penolong aku 2....
aku x tahu nak cakap mcm mane....

entah la....
bila difikirkan balik, 
rasa menyesal kerana tidak dengar cakap lecturer aku dulu...
dia suruh aku buat LI dekat dengan rumah aku....
tapi aku degil...
sebabnya aku nak ikut keputusan sendiri....
kerana aku fikir
sampai bila aku nak orang lain yang menentukan hidup aku....
sampai bila????
malangnya sangkaan aku meleset....
keputusan orang lain lagi baik daripada keputusan aku....

kini,
aku terpaksa hadapi saat2 pahit nie sampai bulan 6 nanti...
dan aku terpaksalah berpura-pura gembira....
demi mendapat markah yang baik dalam LI aku ini....

dan aku terpaksa berfikir kembali.....
bagaimana mahu mengembirakan hatiku yg selalu luka ini...
dan dalam masa yg sama juga dapat mengembirakan hati orang lain...

No comments:

Kisah2 Sebelum Ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...