http://takky-journeyofmylife.blogspot.com/search/label/travel

Sunday, July 12, 2009

TAK PERNAH BERSYUKUR

hari ni aku mula rasa yang manusia yang tak bersyukur itu makin banyak wujud dalam bumi ini....
kenapa aku cakap macam itu???
ni la kesah ye......


[SEMALAM]


masa aku tengah keje petang sorang2 (tak de teman cos ada kecemasan kt kampung dye)
dengar la bos aku dok marah2 dlm bilik....
apa lagi, aku dengan 2 kawan aku (dorang keje bahagian lain) cuba la pasang 'ariel' nak taw apa dah berlaku.....
sekali tak sempat lah, assisten bos keluar tyme tu...
apalagi, semua lintang pukang la keje balik....
aku????
buat2 bace surat kabar kat meja aku....

bila bos dah balik, aku tanya la asisten tu but dye tak jawab....
so, operasi penyiasatan bermula.....
aku bodek dan godam semua maklumat yang aku perlukan...
tanya sape2 yang taw......
lama gak la nak taw but rezeki selalu ada kat mana2....

kawan aku cakap yang ada orang tipu duit bos aku (nama penipu dirahsiakan cos tak baik aibkan orang)....
tipu???? bila masa pulak dorang ada masa nak tipu duit tu.....
lalu, bla bla bla bla....(panjang sgt but yang penting semua terbongkar dengan penemuan resit2)

dalam hati aku, tak sangka yang orang cantik macam 2 sangup buat keje sial ni....
sanggup amek duit pelanggan tuk diri dorang sendiri
but cikgu penah cakap, tak baik buruk sangka....
so, aku tungggu beberapa signal yang membuktikan semua itu benar...

malam tu assisten cakap law dorang (bdak tipu) nak tukar shif, kata tak nak....
takut pisang berbuah 2kali
aku pun ikut cakap dye dan lebih dari tu...
aku langsung tak balas msg dan call dari dorang
papa hal esok harap semua jadi macam biasa...
insyaAllah....

[HARI NI]


aku dapat msg dari 2nd assisten bos....
dye cakap tolong datang cepat sikit petang ni cos orang tak ada ni....
orang tak ada???
aku taye dorang tak keje ke ari ni.....
jawapan yang mengejutkan aku; 'P MAMPUSLA DORANG 2'
wow!! cuak gak aku masa tu...

petang tu terpaksala aku keje dgn sibangla yang sengal2 ubi kayu 2...
tension gile....
takut sangat shot duit......
last2 dapat gak lari dari dye cos tolong kawan kt luar depping (dari bahagian lain)

aku ni memang suka korek2 cerita ni....
bukan paparazi taw but buat pedoman hidup je...
aku dapat taw yang sebelum dorang dapat keje kat sini
bos aku tak nak amek dorang....
malangye mak mertua dorang merayu-rayu supaya dorang boleh keje kt sini...
bos aku ni baik hati sangat....
kadang2 pening kepala asisten's bos aku ni.....
but nak buat macam mana....
amek je la....

sebelum aku nak balik, aku dengar bos komen pasal dorang kt asisten....
sangup dorang cuti keje tanpa izin bos....
dorang ingat ini apa!!!! (&^%&&(%*)&#)@&#^ (tak sangup nak tulis)
makin bagi muka, makin melampau dorang tu....

aku mula sedar yang manusia sekarang ni susah nak cari yang ikhlas....
nak buat apa2 mesti ada pengerasnya.....
law pengeras ye mintak cara baik, no hal la bro n sis...
but law sebalik ye, memang tak sedar di untung la korang ni!!!!!

apa pendapat korang????


p.s/ ariel: nak curi dengar

No comments:

Kisah2 Sebelum Ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...