http://takky-journeyofmylife.blogspot.com/search/label/travel

Friday, July 3, 2009

APA-APA AJA

semalam boleh dikatakan agak malang jugak la walaupun tak berapa malang sangat.....
dah dapat GAJI tapi macam tak berbaloi....
bila difikirkan balik kira ok la sebab masuk kerja pun selalu lambat [baru 2 KALI]....

lepas dapat gaji, SELESEMA + BATUK pulak.....
berjangkit dengan adik la tu...
selamat la ada duit nak beli ubat kt tempat kerja tu [tempat dirahsiakan]
balik-balik dari sane, mama dengan abah ade kt depan tengah jaga adik....
aku pegi la kt dapur nak minum air, biase la...penat katekan...
tiba-tiba???????????

Abah : takky, amek besen cepat.....yang warna pink kt dapur tu......
amek baldi kecik la......cepat sikit.....
Aku : [ape kehal la pulak nk baldi ni????] kejap bah!!!!!
Abah : cepat la....
Aku : nah abah...[la!!!! muntah ke budak ni....patut la abah dok jerit dari tadi]

aku pun tolong la lap karpet kesayangan mak aku ni....
tyme tengah lap tu tetiba abah puji aku....
abah cakap yang aku ni BAIK....
tolong adik tengah sakit walaupun adik selalu marah aku....
bangga gile aku tyme tu.....

Malang ye tyme tu ade cite best pulak....
so ape lagi, dengan keBAIKkan ku yang terserlah ini....
aku suruh adik aku lap sendiri muntah dia...
biar kasi dye bergerak sikit, baru elok nanti....
abah just geleng kepale aje la lepas tu dan cakap "tu kene lap guna air sekali"
aku ape lagi, sengih je la.....

tu la yang berlaku pada awal bulan ni...
hei, kesian jugak aku tengok adik tu but bile pandang dua kali?????

hati aku berkate, " kau sihat, tak sihat same aje...perangai teruk jugak...buat penat aku beli benda yang taruk kt dahi tu"


p/s: sory cos byk coretanku mcm tulis sms....

No comments:

Kisah2 Sebelum Ini....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...